Rekonstrukce žst. Roudnice nad Labem
Název projektu
Cena bez DPH
Doba výstavby
Investor
Ve sdružení s názvem „CHT + MONZAS Nástupiště Roudnice jsme realizovali rekonstrukci nástupišť a podchodu v železniční stanici Roudnice nad Labem.
Hlavním účelem stavby bylo zřízení bezbariérového přístupu z vestibulu výpravní budovy (ta bezbariérový vstup z ulice Poděbradova již má) na rekonstruovaná nástupiště. Bezbariérový přístup zajišťují tři výtahy.
Stavba spočívala v rekonstrukci stávajících nástupišť a podchodu, včetně nezbytných souvisejících úprav železničního svršku, spodku, trakčního vedení a výpravní budovy v železniční stanici Roudnice nad Labem. Rekonstruovaná nástupiště č. 2 a 3 mají nová zastřešení dle aktuálních vzorových řešení Správy železnic, všechna nástupiště mají výšku nástupní hrany 550 mm nad temena kolejnic. V rámci stavby byly provedeny také úpravy silnoproudých zařízení a instalováno nové zabezpečovací zařízení a informační a orientační systém.
Přípravná i realizační fáze stavby probíhala v režimu BIM. Hlavním cílem během realizace byla identifikace možných kolizí jednotlivých částí stavby a jejich odstraňování. Veškeré dokumenty byly v elektronické podobě ukládány do sdíleného úložiště, ze kterých pak vycházela tvorba dokumentace skutečného provedení.
Stavbu najdete na trati Praha–Děčín (trať sítě TEN-T, 1. tranzitní koridor).
Z železniční stanice odbočuje regionální trať ve směru Straškov, která má v budoucnu sloužit jako propojení s plánovanou vysokorychlostní tratí Praha–SRN.
